Skip to main content

SEO OPTİMİZASYONU

SEO NE DEMEK ?

Search Engine Optmization’un kısaltması olan SEO, Türkçe’ye Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevriliyor. Eğer dijital mecra ile içli dışlıysanız SEO ile mutlaka yollarınız kesişmiştir.

Peki bu optimizasyon bizim ne işimize yarar? Dijital araçlar kullanıcılarına bir fayda sağlamak için üretilmişlerdir en nihayetinde. SEO, internet sitenizi veya ürettiğiniz bir içeriği arama motorlarında rakiplerin önüne çıkarabilmeniz için kullanılan bir araçtır.

ÖRNEK İLE ANLATALIM;

İlginizi çeken bir sohbet duyduğunuzda kulak kesilirsiniz değil mi? Bazı konular sizi daha çok çeker ve konuşanların diğerlerinden farklı daha özgün kelimeler kullandığını düşünürsünüz, başka bir bakış açısıyla anlattıkları için dinlemek istersiniz. SEO’da aşağı yukarı böyledir, daha orijinal içerikler bekler ve kopya içerikleri ayırt eder.

DİKKAT,

-SEO’nun size bazı getirileri olacaktır. Sahte takipçilerle dolan size asla getirisi olmayan bir geri dönüşten çok, organik yani gerçek bir kitleniz olacak. İşletmenizde kar oranınız gözden kaçmayacak şekilde artacaktır.

-SEO çalışmaları tek seferlik değildir. Sürekli emek ve çalışma ister. Buna hazır sağlam bir ekibiniz olması gerek.

-Ayrıca SEO çalışmalarından aldığınız sonuçlar da kalıcıdır. Örneğin; bir anahtar kelime için Google’a reklam vermeniz tamamen geçicidir. Kaliteli bir SEO çalışması ile ön sayfaya çıkarsınız ve orada uzun süre kalıcılık sağlarsınız

SEO hakkında daha detaylı bilgi olarak,

SEO ikiye ayrılır.

İÇ SEO ?

İç SEO, SEO çalışmalarının birinci adımıdır. On Page SEO olarak da bilinir. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için Google ve diğer büyük arama motorları site hızı konusuna önem gösterir. İç SEO çalışmalarıyla site hızının yükseltilmesi hedeflenir. Ayrıca site gereksiz kodlardan temizlenerek daha yalın bir altyapı üzerine inşa edilir.

İç SEO ’nun bir diğer bileşeni ise makaleler ve site başlıklarıdır. Bunlar, arama motorlarının sitenizi tanıması üzerinde doğrudan etkilidir. Site için belirlenen anahtar kelimeler uygun bir şekilde sitenin başlık ve açıklama kısmına eklenir. Ayrıca sitede paylaşılan diğer blog yazılarında da bu anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

DIŞ SEO ?

Dış SEO çalışmalarına ise backlinkler, url’ler gibi çalışmalar örnek gösterilebilir. Backlink, bir başka siteden sizin sitenize link çıkılması işlemidir. Backlink’in amacı, arama motorları optimizasyonuna güven vermektir. Sizin sitenize link çıkan diğer site ne kadar güvenliyse elde edeceğiniz sonuç o kadar olumlu olur. Bir nevi diğer site sizin sitenize referans olur.

SEO KONUSUNDA PROFESYONEL BİR FİRMA İLE ÇALIŞIN.

Tüm bu aşamalar profesyonel destek ve belli bir süreç gerektiren konulardır.

DR. BİLİŞİM sizi SEO hizmetleri ile ön sıraya çıkaracak, kar marjınızı arttıracaktır.